Terkejut hingga mengalir air mata

Assalamualaikum



Sekarang ni tengah sibuk study week..
masing-masing berhempas pulas belajar sehingga larut malam,..
nak skor punya pasal.
Tapi yang penting,. disamping berusaha,doa itu tetap ada..
biar ianya seimbang.
Chaiyok!!! ^_^

Sedang aku 'seronok' study subjek yang banyak membuatkan aku,..tak senang duduk...
Tiba-tiba....
"PN...please...tolong aku jap.. tolong pegang pintu ja.."
Terjengul kawan aku menolak pintu sambil tunjuk reaksi yang tak senang..

"Emm..tak lain tak bukan.. lipas lah tu.. tolonglah...bab-bab lipas ni,jangan suruh aku halau..
aku ni tak membantu langsung." 
"Alaaa...pleaselah.. tolong pegang pintu ja..." rayu kawan aku ni...
then...aku pun tolonglah.. tolong pegang pintu saja k..

Sampai di tempat kejadian...

"mana binatang yang kau cakap tu?" Aku mencari di segenap biliknya.
"tadi ada..tu nampak kasut tu,..tu bukti aku baru baling kat dia.." 
kusut aku tengok kawan aku ni.

"aik,.takkan dia dah hilang kot...aku rasa ni jenis terbang ni.." Aku syak macam tu lah.
"taklah PN.. aku nampak dia tak terbang pun tadi."
"If dia terbang, siap kau.. aku benci bila dia start kibarkan sayap dia tu.."

Then,...aku suggest...
"apa kata,ko gerak-gerakkan setiap barang dalam bilik kau ni. lipas ni sensitif pada pergerakan,nanti dia keluar kita bunuh dia.. HAHA." 
Gelak hebat.
kerja menggerakkan barang dijalankan.

Sedang aku leka,..tiba-tiba......
kawan aku menjerit....
aku toleh saja ke arah kawan aku dan................

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!
BINATANG TU TERBANG KEARAH AKU!!!

Serta merta aku melompat ke atas katil..
dan tidak semena-mena....
aku 'ternangis'...terkejut sangat kot.... (ter...ok...bukan saja-saja)

OK...aku cukup benci lipas terbang ni...
then,..kawan aku ni call lah kawan aku yang super berani...
masa kawan aku yang berani ni sampai,..
dia masuk bilik tu.. (aku and kawan yang sama penakut,..tunggu diluar bilik)
sekali lagi lipas tu terbang kearah kitorang..
sekali pecut kat koridor tu...
Dari jauh,kitorang tengok kawan berani ni hanya pakai tangan saja nak tangkap lipas tu..
dan dia tak berjaya tangkap..
malah masuk dalam bilik jiran kawan aku ni...

OPPSSSS....

hihihi...tak dapat nak tolong...
sory kak...takde niat pon.

-THE END-





nkckpckit : sama pulak cite dengan matluthfi... hihi

Cikgu PN. Powered by Blogger.